Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури. Головною метою колективу Криворізької гімназії №16 Криворізької міської ради є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його соціального досвіду, його національної ментальності, своєрідності, світобачення і на цій основі – формування особистих рис громадянина України: духовності, моральна, правова, трудова, екологічна, художньо-естетична та релігійна культура, розвиток індивідуальних здібностей і талантів учня. Сьогодні виховання громадянина–патріота – цілеспрямований, систематичний, регульований процес, мета якого – утвердження свідомості нації, народу, етнічної культури, мовної єдності, кращих рис характеру громадянина України.
В основі виховного процесу гімназії лежить система виховних відносин, що забезпечує взаємодію педагогів, батьків та здобувачів освіти згідно з суспільно заданими цілями виховання – розквіт духовної сутності людини, яка має стати висококваліфікованим спеціалістом, займати чіткі національні, загальногосподарські позиції, бути активною у громадському житті, відповідальною за моральне становлення себе як особистості. Реалізуючи концепцію освіти, як процес розвитку творчої особистості, педагогічний колектив постійно веде пошук нових педагогічних технологій, що сприяють формуванню середовища, яке розвиває, навчає та виховує.
Пріоритетним напрямком організаційно-педагогічної діяльності є індивідуальний підхід у вихованні особистості здобувачів освіти, стимулювання їхніх внутрішніх сил до саморозвитку і самовиховання, що знайшло своє відображення в планах організаційно-виховної роботи всіх структурних підрозділів гімназії. Значна увага педагогічним колективом приділяється виконанню Національної програми патріотичного виховання молоді, розвитку життєво-активної позиції громадянина України. Головне завдання виховної діяльності – створення умов для активної життєвої позиції здобувачів освіти, громадянського самовираження і самореалізації, максимального задоволення потреб здобувачів освіти в інтелектуальному, культурному і моральному розвитку.
формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України.
збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;
виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
формування соціальної активності;
виховання правової культури особистості;
формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху
сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
Розробка заходів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання здобувачів освіти в гімназії.
Розгляд стану реалізації заходів національно-патріотичного виховання здобувачів освіти на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові.
Забезпечення використання державної символіки України під час проведення масових заходів.
Забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, в засобах масової інформації.